Economist de profesie, pasionat de cifre și un orator plin de carismă, Valer Hancaș are o experiență de peste 18 ani în companii internaționale de retail. De-a lungul timpului, Valer a deținut diferite poziții de management în compania Kaufland România, acumulând numeroase niveluri de expertiză în cadrul Departamentelor de Vânzări, Achiziții sau Marketing. În prezent, deține funcția de Director de Comunicare & Corporate Affairs în cadrul Kaufland România în care activează de peste 16 ani. Din această poziție, Valer coordonează toate activitățile de comunicare externă și internă, incluzând și activități CSR și Public Affairs pentru Kaufland România. Este adeptul interacțiunii directe și deschise cu oamenii, iar activitățile în care este implicat i se potrivesc ca o mănușă. De fiecare dată când i se oferă ocazia, comunică cu entuziasm despre ce înseamnă brandul și viziunea Kaufland. Având în vedere că strategia companiei Kaufland urmărește implicarea activă la nivelul comunității în următoarele direcții: probleme sociale, sănătate, educație, sport, protejarea mediului și susținerea producătorilor români, Valer Hancaș susține și promovează la nivel intern și extern și proiectele de CSR și mai ales de sustenabilitatea ale companiei.
Mai mult, începând cu iulie 2017, Valer Hancaș este vicepreședinte în Comitetul Director al Global Compact Network România. În prezent, deține și funcția de președinte International Advertising Association România dar și pe cea de vicepreședinte al Asociației Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR) iar din ianuarie 2021 este membru în plenul Consiliului Economic și Social.
Valer a participat în calitate de speaker la numeroase conferințe de profil, captivând de fiecare dată audiența printr-un stil de comunicare aparte deschis, jovial și plin de umor. Ca un adevărat artizan al comunicării, Valer Hancaș a implementat cu succes ample campanii de comunicare, PR și CSR aferente proiectelor companiei. Dintre acestea amintim: schimbarea identității noului Kaufland, lansarea Pop-Up Restaurantului Kaufland sau a mărcilor private K-Vreau din România, K-Bio, K-take it veggie, programul „Porc născut și crescut în România” pentru mai multă carne de porc românească în magazine, programele de susținere a producătorilor români, extinderea primei rețele publice de stații de alimentare a mașinilor electrice și altele. Poate cea mai curajoasă campanie de comunicare și marketing pe care a coordonat-o a fost cea de responsabilizare și conștientizare a consumului excesiv de pungi din plastic în România. Sub sloganul “Consumul excesiv de pungi dăunează grav comunității”, campania a avut un impact extraordinar, reușind să schimbe un comportament cu tradiție în rândul românilor.